第12課: お祭りは どうでしたか



お祭りは どうでしたか

ミラー: ただいま。
管理人: お帰りなさい。
ミラー: これ、 京都の お土産です。
管理人: どうも すみません 祇園祭は どうでしたか。
ミラー: とても 面白かったです。 外国人も 多かったですよ。
管理人: 祇園祭は 京都の 祭りで 一番 有名ですからね。
ミラー: そうですか。
管理人: 写真を 撮りましたか。
ミラー: ええ、 100枚ぐらい 撮りました。
管理人: すごいですね。
ミラー: ええ。 でも、 ちょっと 疲れました。

Click here to listen the conversation

How was the Festival?

Miller: Hello. (I'm home.)
Janior: Hello. (Welcome home.)
Miller: This is a souvenir from Kyoto.
Janior: Thank you. How was the Gion Festival?
Miller: It was very interesting. There was a lot of foreign visitor.
Janior: The Gion Festival is the most famous of all the festivals in Kyoto
Miller: Is that so?
Janior:Dis you take photos?
Miller: Yes, I took about a hundred photos.
Janior: Amazing!
Miller: Yes, but it made me a bit tired.

Posted in Labels: |

0 comments: